2007. szeptember 10., hétfő

3 millió látogató egy műre !

Berta Sándor, az alábbi címmel írt egy nagyon tanulságos marketingfogásról:

A művészek is felfedezték a YouTube-ot
2007. szeptember 7. 17:25,

"A YouTube napjainkban már nem csupán egyszerű videomegjelentető oldal, hanem kezd egyfajta galériapótló szerepet is betölteni. Jó példa erre a 27 éves Phil Hansen amerikai művész, aki főállásban röntgentechnikusként dolgozik egy kórházban, a szabadidejét viszont szinte kizárólag a virtuális világban tölti.

A férfi ahelyett, hogy a műveit elvinné a galériákba, inkább engedélyezi, hogy lefilmezzék munka közben és hogy ezek a videók megjelennek a YouTube, a MySpace és más közösségi, illetve videomegosztó portálokon. Hansen legismertebb alkotása, a Bruce című klip, amelyben látható, amint a csupasz kezeivel képet készít Bruce Lee-ről. A klipet eddig több mint 3 millión látták, ami jóval több annál, mintha az alkotást csak egy galériában állították volna ki és ott láthatta volna a közönség."

Az elkészült mű szakmai minőségét tekintve inkább érdekes, mint művészettörténetileg izgalmas kép, de a marketing ötlet mellé, az kitűnő!


Nincsenek megjegyzések: