2008. augusztus 17., vasárnap

Artmarketing a Szigeten 1.

Az idei Sziget egyik csemegéje a Múzeumi Negyed. A művészet és múzeumi marketing egyik kihívása. Nem kevesebb, mint 15 múzeum vagy múzeum jellegű kiállítóhely vesz részt a projektben. A feladat nem kicsi, hiszen úgy kell megjelenni egy nagy zenei rendezvényen, hogy folyamatosan egy hétig talpon, kommunikációra készen, tábori körülményekhez igazodva, azaz távolról sem múzeumi körülmények között.
A Sziget közönsége ugyan nyitott az újdonságokra, de alapvetően nem ezért megy oda. Éppen ezért nagy a kihívás, tudnak e a múzeumok olyat kínálni, ami kihasítja a maga szeletét a nagy kultur tortából.
Nézzük a számokat. Csak a mai napon, amikor ezt a bejegyzést írom, már kitették a táblát a Szigetre "Megtelt" ! Szóval ma 70 ezer ember van jelen. Ha belegondolunk, egy nagy "giga" kiállításon a Szépművészetiben néhány hónap alatt megfordul néhány százezer ember, itt pedig 1 nap alatt van potenciálisan 50-70 ezer érdeklődő. A múlt évben és az idén is több, mint 350 ezer látogató volt kint a Szigeten!
Vajon mennyit sikerül közülük megszólítani? No ez igazi marketing feladat és nagyon jó, hogy a nagy múzeumaink felvették a kesztyűt!
A Szépművészeti Múzeum így fogalmaz:
"Célunk, hogy hazánk legnagyobb kulturális fesztiválján is bemutassuk a múzeum programjait, látogatásra csábítsuk a "szigetlakókat", valamint kreatív alkotóműhelyben népszerűsítsük a művészeteket. A Múzeum épületét idéző látványos sátor programjait ismét az aktuális időszaki kiállítások, a "Lélek és test" c. fotókiállítás, valamint a "Reneszánsz a fáraók Egyiptomában" tárlat szervezik. Számos műfaj, művészeti ág és korszak találkozik nálunk: modern és antik, textil és papír, fotó és szobor, zene és festészet - színes, izgalmas, igazi összművészeti helyszín leszünk."
Íme a Magyar Nemzeti Galéria ajánlata:
"Műtárgy/Tárgy Workshop Mindennap 14-19 között az Octopuson
Vidd haza a Magyar Nemzeti Galéria legszebb és legértékesebb műveit!
Ha van kedved az MNG Workshopban készíthetsz övtáskát, táskát, pénztárcát, vagy akár esőkabátot is!
Mi már kipróbáltuk és ülőbútorokat készítettünk belőle, most számodra is itt a lehetőség!"
Természetesen az aktuális Moholy-Nagy kiállítás és a fény művészet is megjelenik a programban.
Az újraértelmezett Moholy-Nagy 1916-1923 című kiállításhoz kapcsolódóan, a hagyományos múzeumi kereteken túl, a Meduza Elektronikus Zenei Helyszínen aug. 17.-én 23.00-tól élő zenei aláfestéssel bemutatásra és remixelésre kerül: „A nagyváros dinamikája” filmes kísérlet Moholy Nagy László nyomán.

A Ludwig Múzeum Kortárs Művészeti Múzeum, érthető módon a legújabb Keith Haring kiállítása köré csoportosítja a marketingjét és a művész motívumaiból nyomnak motívumokat pólókra. A street arthoz, nagyvárosi kultúrához kapcsolódó eseménye, a testfestés a programjuk vezérmotívuma.
(Bővebben a Sziget honlapján )

Nincsenek megjegyzések: